L’Escola
Som un projecte d’ensenyament artístic format per una comunitat activa que aprèn i actua en el territori. El nostre objectiu és possibilitar i acompanyar les pràctiques artístiques i col·laborar amb altres artistes en un espai obert a l’experimentació i amb desig transformador.
Acollim la diversitat com un valor i per això està pensada fonamentalment com un lloc de relació i d’intercanvi. Fomentem la curiositat com a base dels nostres processos d’ensenyament-aprenentatge, respectem els ritmes de treball i oferim suport al desenvolupament creatiu de cadascú.
En definitiva, volem aprendre amb tu i passar-ho bé.
Qui som i què fem?
Som un agent cultural referent al Prat, compost per un equip multidisciplinari amb experiència en projectes d’art, educació, mediació i gestió cultural. Especialistes en el context de la diversitat funcional i en les arts com a pràctiques per a les cures i la inclusió social.
Oferim una formació destinada a persones interessades a formar-se en el camp de les arts visuals des d’una visió àmplia de l’educació artística.
Som un projecte vector i per això dediquem també esforç i entusiasme a generar sintonies entre l’alumnat i el teixit cultural i creatiu de la ciutat, per propiciar vincles i col·laboracions a diferents nivells.
L’Escola d’Arts Visuals del Prat té dues línies de treball:
El programa formatiu (espais d’art, tallers d’art, projectesLab, monogràfics i cursos d’estiu) i els projectes amb agents culturals, educatius i socials del Prat i de la rodalia.
Els nostres principis
L’Escola d’Arts Visuals del Prat entén la formació artística com un dret i, per això, treballem amb un doble compromís: garantir la possibilitat de formar-se en arts visuals i esdevenir un instrument per expandir la cultura, amb afany emancipador i de gaudi.
Neix com un projecte sense ànim de lucre, administrat per l’Associació L’Atòmica, i se sent part d’un projecte de ciutat més ampli, compromès amb la cultura i les persones.
Treballem des de les pràctiques feministes, que formen part de les nostres maneres de fer de manera estructural, des de l’organització a la programació, la promoció de les formes de relació i la docència. Posem especial atenció a incorporar als nostres programes activitats revisionistes de la història de l’art, tot visualitzant i posant en valor la tasca de dones artistes i creadores, assenyalant el seu compromís amb la causa.
A més, volem contribuir al creixement personal de tota la comunitat educativa de l’escola oferint experiències que van més enllà de les aules: participació i visita a exposicions i centres d’art, activitats amb artistes i col·lectius, vincle amb altres iniciatives socials, etc.
Per què triar l'EAVP?
L’Escola d’Arts Visuals del Prat és un centre de formació de referència. Considerem les arts com a element central i part irrenunciable de l’educació de les persones. Treballem els vincles amb i entre l’alumnat i l’introduïm en les arts tant des d’una visió tècnica de la disciplina, com des d’una visió transversal del pensament artístic.
Formem part de la xarxa d’equipaments del programa municipal Unzip Arts Visuals i intervenim als centres educatius com a membres del programa Interseccions (Educació, Cultura, Comunitat) de l’Ajuntament del Prat.
L’Escola d’Arts Visuals del Prat busca democratitzar la pràctica artística atenent aspectes d’accessibilitat i a través de projectes variats i d’itineraris formatius en què les persones i els processos artístics siguin protagonistes.
Les instal·lacions estan ubicades en un punt molt cèntric del Prat i s’organitzen de forma especialitzada en tallers de pràctica, plenament equipats i adequats per a l’acompanyament personalitzat dels diversos processos de creació.
EQUIP FORMATIU
Violeta Ezcurra Periane
Espai Art, Infants Petits
Tècniques de creació plàstica junior
La violeta va acabar els seus estudis en belles arts especialitzant-se en el gravat. Els temes que més l’interessen treballar són la memòria històrica i la cultura ja que li agrada trobar un vincle directe entre les seves obres i ella. També li agrada molt la natura i ho intenta reflectir dins els seus treballs aportant elements més orgànics. Valora molt el procés d’aprenentatge dins d’un treball i és per això que li agrada molt experimentar amb les tècniques trobant així nous resultats que expandeixen el seu coneixement.
Marta Bassart i Lore
Espai Art, Infants Mitjans
La Marta, miop, poeta, esquerrana i fada de boscos, habita en un lloc de jocs infinits i constants, on sobreposa realitats i mons imaginaris. Com a viatgera i nòmada entre la vigília i el somni, estira fils dialèctics per arribar a trobades no conclusives. Moira del no-res, mig invisible, gaudeix de trobar significats a allò que passa al seu voltant. Per a ella el joc infantil és el mètode d’exploració més eficaç de la creació per destruir la jerarquia generacional.
Mireia Massana Salvador
Espai Art, Infants Grans
La Mireia, mediadora en Arts i Educació, en la seva praxi explora les formes de participació i expressió del fet artístic en diferents entorns socials, i ho fa a través del joc creatiu i de l’atzar com a eines articuladores de dinàmiques. Investiga la vinculació de l’imaginari col·lectiu i les diferents identitats en relació amb la memòria, les narratives, les ressonàncies, les formulacions que es deriven de l’acció artística o comunitària, i les possibilitats del relat visual. Apassionada del ball i de l’espai escènic, de la interdisciplinarietat de les arts en les seves diverses índoles, també canta sota la dutxa i en altres llocs quan sorgeix l’impuls.
Sílvia Martos Perez
Espai Art, Joves
Còmic joves
Còmic junior
Núria Inés Hernández
Còmic Pro
Coordinació del programa ECC
La Núria dibuixa per plaer i com a artista ho fa amb la intenció de relatar la seva experiència i acostar-se a les vides de les altres persones. Sempre ha gaudit del dibuix, el joc, el color i la narració com a eines vives que li permeten establir comunicació i vincles d’intercanvi amb l’altra gent. També li agrada molt conèixer, caminar, la literatura, el folklore i els documentals de curiositats de tota mena, però sobretot els d’animals…; i de tots els animals, els micos de la neu.
www.tintafina.net
Celeste Corral Rodríguez
Dibuix
Tècniques de creació plàstica joves
La Celeste entén la creació com un acte de resistència. El taller és l’espai on es poden apreciar les coses amb perspectiva i exercir pensament. Treballa al voltant de la imatge i la narrativa tant en suport físic com en suport digital. Creu que aprendre a mirar és una important eina de coneixement i ho ensenya a l’aula a través del dibuix i la pintura. L’encurioseix saber com funcionen les coses, sol desmuntar per arreglar quelcom espatllat i tot sovint es construeix objectes que imagina. També li agrada molt la música, llegir, una bona conversa i fer excursions. Sense aquestes coses no sobreviuria.
Maite Travé Marcos
Pintura
ProjectesLab, Pintura
Coordinadora de La Saleta, espai expositiu a l’EAVP
Crear a totes hores i en qualsevol lloc va ser el seu impuls vital per fer una llicenciatura en Belles Arts per la UB. Com a artista visual, s’immergeix en la capacitat transformadora, terapèutica i màgica de l’art. Deu ser perquè és una mica bruixa, però en ella les pràctiques espirituals del reiki, el ioga, l’esoterisme i el xamanisme s’uneixen al llenguatge artístic contemporani (la performance, la videocreació i la instal·lació), i a un posicionament feminista, ecològic i humanista. Aquests recursos la fan créixer personalment i col·lectivament, i fan que l’artista i l’educadora es retroalimentin. Es consolida com a artterapeuta cursant un màster d’Artteràpia Gestalt, amb l’enfocament d’integració creadora.
www.maitetrave.com
Nicolay Serrano Roncero
Esmalts i Joieria
ProjectesLab, Esmalts i Joieria
En Nicolay, titulat en grau superior en esmalt al foc i joieria, té com a objectiu divulgar i ensenyar aquests dos oficis mil·lenaris al segle XXI, adaptant-se a les noves tècniques i experimentació amb aquestes mateixes per crear conceptes nous. La seva motivació es prolongar l’ensenyament de les tècniques mentre que de forma paral·lela treballa els nous conceptes que poden sorgir al seu voltant. Entendre el que ens rodeja és fonamental per crear, alhora que el coneixement de la tècnica ajuda a passar de la idea a la creació.
Elisa Garcia Coll
Ceràmica
ProjectesLab, Volum
L’Elisa és educadora, comissària i artista. Fa més de 25 anys que és especialista en ceràmica, art contemporani i feminisme. Entén la docència com el fet d’aprendre i acompanyar l’alumnat, des de la proximitat i l’empatia, per poder desenvolupar les seves necessitats de formació estretament vinculades a les seves emocions i experiències viscudes. Creu en la necessitat de conceptualitzar la ceràmica, per entendre-la no només des del coneixement de les tècniques i coccions pròpies de la disciplina, sinó també des de la vessant més contemporània: generant pensament crític, aprenent a documentar i tenir solvència sobre una temàtica, i passant-ho pel filtre personal i processual fins a trobar els camins per construir un projecte artístic. Tot això, amb l’objectiu d’erigir-se com una veu narrativa de la contemporaneïtat del nostre temps.
www.pensarenbarro.blogspot.com